Krijg hulp »

Verloop van de repatriëring

Van het afhalen uit het buitenlandse ziekenhuis via de ambulancevlucht tot aan de overdracht in het ziekenhuis van bestemming – wij verzorgen de gehele organisatie voor u.

Krijg hulp »

Verloop van de repatriëring

Schematische Darstellung

Wanneer u onze hulp nodig heeft, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Dat kunt u zowel telefonisch, per mail of via ons contactformulier doen. Bij vragen betreffende het optimale ziekentransport bellen wij u ook gaarne terug en beantwoorden te allen tijde al uw vragen. In een eerste gesprek zullen wij gemeenschappelijk het passende transportmiddel voor u vinden en u tegelijkertijd ook de individuele kosten voor uw repatriëring noemen. Indien u de offerte schriftelijk wilt ontvangen, om het bijvoorbeeld in alle rust te kunnen bespreken met uw familieleden, ontvangt u van ons snel en vrijblijvend een offerte per e-mail.

Natuurlijk staan wij altijd tot uw beschikking: 24 uur per dag kunt u ons bereiken met uw vragen. Wij bespreken met u alle details van de geplande repatriëring, geven u tips, voeren gesprekken met ziekenhuizen op de plaats van bestemming en bekijken voor u of de begeleidende personen mee kunnen vliegen. Eerst wanneer u duidelijk en uitvoerig geïnformeerd bent, gaat het verder met de voorbereidingen van de repatriëring.

Voorbereiding van de repatriëring

Nadat u de wens voor een spoedige repatriëring heeft geuit, beginnen wij direct met de voorbereidingen van uw repatriëring en starten wij talrijke maatregelen op verschillende niveaus – of het nu gaat om het aanvragen van alle toestemmingen en vluchtrechten, coördinatie van de vliegvelden en de klinieken, of de positionering van het ambulancevliegtuig met een hooggespecialiseerd medisch team aan boord, wij regelen al het noodzakelijke. Op die manier zorgen wij ervoor dat de voorbereiding van de repatriëring meestal slechts enige uren in beslag neemt en de ambulancevlucht nog dezelfde of de volgende dag plaats kan vinden.

Graag organiseren wij uw repatriëring uit één hand. Dat betekent dat wij ons bezig houden met de gehele organisatie van de repatriëring: van het afhalen van de patiënt uit het buitenlandse ziekenhuis via de ambulancevlucht tot en met de rit met de ziekenauto naar de gewenste kliniek in het thuisland. Vanzelfsprekend kunt u het noodzakelijke grondvervoer met de ambulance ook zelf organiseren. In dit geval helpen wij u waar noodzakelijk.

Nadat alle voorbereidingen voor de vlucht zijn afgerond ontvangt u van ons een gedetailleerd vliegplan, waarin alle details van de repatriëring zijn opgenomen. In het vliegplan vindt u ook de informatie betreffende het gebruikte ambulancevliegtuig, de vluchttijden en de trefpunten. Vanzelfsprekend laten wij u wederom niet alleen en staan wij u op elk moment van uw repatriëring voor al uw vragen telefonisch terzijde. 

Uitvoering van uw repatriëring

Op de afgesproken tijd halen wij de patiënt in de ziekenauto of reddingswagen van huis, zijn hotel of het buitenlandse ziekenhuis op, om hem naar het vliegveld te vervoeren. Vanzelfsprekend wordt reeds het grondtransport naar het vliegveld begeleid door een hooggekwalificeerd medisch team. In bijna alle gevallen is het overigens niet noodzakelijk de patient via de hoofdterminal te laten passeren: de ziekenauto kan direct naar de landingsbaan rijden, waar het ambulancevliegtuig reeds op hem wacht. Vaak geldt bij ambulancevluchten bovendien een vereenvoudigde procedure bij pas- en veiligheidscontroles, die in de meeste gevallen ook op de landingsbaan kunnen worden uitgevoerd. Zo worden wachttijden tot een minimum gereduceerd.

Na een korte afwikkeling van alle formaliteiten wordt de patiënt liggend in het vliegtuig geladen. Het ambulancevliegtuig start direct en vliegt de patiënt onder begeleiding van ons hooggekwalificeerde medische team naar het vliegveld van bestemming, van waaruit deze met een ziekenauto afgehaald wordt en in de kliniek van bestemming wordt gebracht. Hier wordt de patiënt aan de plaatselijke behandelende arts overgedragen.

Afsluiting van uw repatriëring

De succesvolle overdracht van de patiënt op het vliegveld van bestemming of in de plaatselijke kliniek betekent het einde van de repatriëring. Ook na een afgesloten repatriëring staan wij u vanzelfsprekend verder te allen tijde bij voor feedback en vragen. Bij behoefte maken wij voor u schriftelijke berichten voor uw ziektekostenverzekering.

Verder blijft ons dan nog te wensen, dat de succesvolle inzet een belangrijke bijdrage ter genezing van uw familielid heeft geleverd en dat u onze hulp niet opnieuw nodig heeft.

In onze FAQ beantwoorden wij vele vragen rondom het thema patiëntentransport en repatriëring. Indien u nog verdere vragen heeft, bereikt u ons op elk gewenst moment – telefonisch, per e-mail of door middel van het kontaktformulier.

Heeft u nog vragen?

In onze FAQ vindt u nuttige informatie betreffende medische repatriëringen.

Nu contact opnemen voor uw repatriëring

Bij vragen of offerteaanvragen kunt u ons 24 uur per dag telefonisch, per E-Mail of d.m.v. ons contactformulier bereiken. U bereikt ons ervaren, internationale team: