Krijg hulp »

Veel gestelde vragen

De antwoorden op veel gestelde vragen rondom ambulancevluchten hebben wij hier voor u samengesteld.

Krijg hulp »

Veel gestelde vragen over repatriëringen

inhoud

Ik heb een professionele contractpartner nodig voor repatriëringen?

Bij interesse in een langdurig partnerschap op het gebied van wereldwijde repatriëringen kunt u gaarne contact opnemen met onze afdeling van contractpartners. Samen met u vinden we dan een passende oplossing. Al sinds vele jaren werken wij samen met hooggespecialiseerde artsen en gerenommeerde ziekenhuizen uit diverse landen in een vast partnerschap. 

Op onze pagina´s vindt u nog uitgebreidere informatie over verloop van een repatriëring.

Nu contact opnemen voor uw repatriëring

Wanneer u verdere vragen heeft of wanneer u van ons graag een vrijblijvend aanbod ontvangt, kunt u ons altijd bereiken via onze 24 uur-service:

Moet ik een lidmaatschap bij u aangaan?

Nee! De Medische Repatriëringsdienst kent geen lidmaatschap. Wij opereren onafhankelijk van elke verzekeringsdekking en organiseren uw repatriëring op de snelste manier ook in de volgende gevallen:

  • indien u niet verzekerd bent
  • indien uw verzekering het ziekentransport niet wil uitvoeren.
  • wanneer er twijfel is over de transporteerbaarheid van de patient
  • wanneer u op eigen wens wilt worden verplaatst.

U kunt zich door ons team op elk moment kosteloos laten adviseren, hiertoe staan wij gaarne 24 uur per dag tot uw beschikking.

Worden de kosten van de repatriëring door de verzekering overgenomen?

Of de kosten van uw repatriëring door de verzekering worden gedekt is geheel en al afhankelijk van uw verzekeraar. Die bepaalt aan de hand van de door u afgesloten polis of de gehele kosten van de repatriëring geheel gedekt zijn of dat slechts een gedeelte van de kosten worden uitgekeerd. Gaarne bespreken wij met u gemeenschappelijk de kansen op een vergoeding door uw verzekering.

Welke medische verzorging is in het ambulancevliegtuig mogelijk?

Ambulancevliegtuigen beschikken typeafhankelijk over een intensive care equipment, dat al van tevoren aan het individuele ziektebeeld van de patiënt wordt aangepast. Daardoor kunnen wij ook repatriëringen voor intensive care patiënten in kritische toestand op korte termijn veilig realiseren.

De standaarduitrusting van een ambulancejet omvat de volgende medische uitrusting:

  • Lifeport intensive care unit met vacuum-matras en patienten-laadsysteem
  • Centrale zuurstoftank (min. 6000 liter) & optionele reservetank
  • Multiparameter-Intensive Care-transportmonitor
  • Compact-defibrillator/ monitor systeem
  • Intensief beademingsapparaat voor gecompliceerde beademingspatronen
  • draagbaar bloedgasanalyseapparaat.
  • sateliettelefoon voor wereldwijde communicatie

Dit is slechts een voorbeeldlijst – onze medische specialisten completeren de standaarduitrusting van tevoren conform de conditie van de patiënt met verdere apparaten en medicatie.

Wordt de repatriëring door artsen begeleid?

Onze repatriëringen worden door ervaren vlieg- en medisch personeel gerealiseerd. Afhankelijk van de toestand van de patiënt stellen wij al van tevoren een hooggespecialiseerd medisch team samen dat de patiënt bij de repatriëring begeleidt. Vanzelfsprekend wordt iedere vlucht door twee piloten met jarenlange ervaring op het gebied van medische vluchten doorgevoerd.

Mag ik het ambulancevliegtuig zelf kiezen?

Vanzelfsprekend! Wij stellen in het adviesgesprek graag talrijke ambulancejets en turbopropvliegtuigen aan u voor, waaruit u dan het toestel van uw voorkeur kunt kiezen. Vooral wanneer meerdere verwanten de repatriëring zullen begeleiden, is het zinvol om te kiezen voor een groter reddingsvliegtuig.

Met welke vliegtuigen worden patiënten uit het buitenland gerepatrieerd?

Bij de vliegtuigkeuze oriënteren we ons steeds naar onze vereiste dat voor iedere patiënt gedurende de gehele repatriëring de best mogelijke medische verzorging gegarandeerd wordt. Bovendien houden we daarbij rekening met talrijke factoren zoals de vliegroute, het aantal begeleiders en de doeltreffendheid.

Overeenkomstig de individuele vliegroutes zetten we verschillende reddingsvliegtuigen met voldoende reikwijdte en hoge vliegsnelheid in. Zeer vaak worden ambulancejets van het type Learjet 31, Learjet 35, Learjet 35a, Learjet 36, Learjet 45 en Learjet 55 resp. 60 ingezet. Ook verdere modellen zoals Citation CJ2, CJ3, CJ4, Citation Bravo, Citation Sovereign, Citation Mustang, Challenger, Hawker, Embraer Phenom en Gulfstream 100 hebben zichzelf voor wereldwijde repatriëringen bewezen. Bij repatriëringen met meerdere begeleiders aan boord is de inzet van ambulancevliegtuigen van het merk Dornier zinvol. Voor repatriëringen van VIP-patiënten maken we gebruik van ambulance jets van Boeing (BBJ) en verdere bekende producenten.

De turboprop reddingsvliegtuigen zoals King Air 90, king Air 200 en Cheyenne III A kunnen op korte afstanden een economisch alternatief voor de ambulancejet zijn.  Uw voordeel ligt daarin, dat ze op relatief korte landingsbanen en bestemmingsnabije vliegvelden landen kunnen en daardoor de totale transporttijd kort houden kunnen.

Bij de Medische Repatrieringsdienst kunt u, in zover het technisch mogelijk is, het door u geprefereerde ambulancevliegtuig zelf kiezen. Wij ondersteunen u graag bij de keuze van een optimaal vliegtuig en staan 24 uur per dag voor een vrijblijvend en kosteloos adviesgesprek voor u klaar!

Biedt u ook repatriëringen uitsluitend met de ziekenauto aan?

Ja, in zoverre de gezondheidstoestand van de patiënt het toelaat en het ook medisch zinvol is. Op korte en middellange afstand kan een repatriëring per ziekenauto een economisch alternatief voor het vliegtuig zijn. Op grond van de duidelijk langere transportduur en de beperkte mogelijkheden van medische verzorging in een ziekenauto moeten wij de realiseerbaarheid voor iedere patiënt individueel afwegen. In de meeste gevallen, in het bijzonder voor intensive care patiënten op lange afstanden, komt uit medisch oogpunt uitsluitend een repatriëring met ambulancejet in aanmerking.

Soms wensen de familieleden van onze patiënten uitdrukkelijk een repatriëring in een ziekenauto. Dat heeft verschillende redenen: vaak adviseren behandelende artsen in het buitenland voor deze optie, omdat ze geen kennis van de technische en medische mogelijkheden aan boord van een ambulancevliegtuig hebben. Soms ook hebben zulke aanvragen een financiële achtergrond. Omdat we bij iedere repatriëring de maximale veiligheid van onze patiënten garanderen moeten, kunnen wij repatriëringen, die uitsluitend uit puur economische motieven met de ziekenauto worden uitgevoerd, niet verantwoorden.

Wanneer de gezondheidstoestand van de patiënt een repatriëring in een ziekenauto toelaat, wegen we deze optie individueel af en staan wij u bij al uw vragen graag ter beschikking. Vanzelfsprekend adviseren wij u ook over andere alternatieven in plaats van de ziekenauto zoals bijvoorbeeld groepsrepatriëringen in een grote ambulancejet of in een lijnvliegtuig.

Welke voorwaarden gelden bij een repatriëring met een lijnvliegtuig?

De mogelijkheid van een repatriëring in een lijnvliegtuig hangt af van enige factoren. De belangrijkste voorwaarde daarbij is een stabiele gezondheidstoestand van de patiënt. Verder worden repatriëringen in lijnvliegtuigen meestal uitsluitend op directe verbindingen aangeboden. Vanzelfsprekend controleren wij graag kosteloos voor u, of een repatriëring van uw familielid in een lijnvliegtuig doorgevoerd worden kan, en adviseren wij u over mogelijke alternatieven.

Op een beperkt aantal vliegroutes bestaat bovendien de mogelijkheid, intensive care patiënten met behulp van een PTC (Patiënt Transport Compartiment) te transporteren. Op grond van de grote inspanning om de voorziening te organiseren bieden maar weinig vliegmaatschappijen dergelijke intensive care transporten aan, en dan meestal uitsluitend op lange afstanden.

Wij adviseren u te allen tijde gaarne bij de organisatie van een patiëntvriendelijke en veilige repatriëring van uw familielid en staan ook bij verdere vragen gaarne tot uw beschikking.

Wie verzorgt het transport van begeleiders?

In de regel is het voor begeleiders, die voor de repatriëring aangemeld zijn, zonder meer mogelijk, de patiënt ook in de ziekenauto of reddingswagen te begeleiden. Zou dit bij uitzondering niet realiseerbaar zijn, dan zorgen wij gaarne ook voor uw begeleidende familieleden voor een geschikte transfer van of naar het vliegveld.

Wie brengt de patiënt naar het vliegveld?

Bij een repatriëring in de helikopter of de ziekenauto ontbreekt het transport naar het vliegveld, omdat een ambulancehelikopter ofwel direct op het ziekenhuisterrein of in de directe omgeving daarvan landen kan en de ambulance de patiënt eveneens direct in de kliniek brengt.

Op grond van de afstanden en de gezondheidstoestand van de patiënt zetten we in de meeste gevallen ambulancevliegtuigen in voor de repatriëring. Daarom moet in dat geval een transport van de patiënt naar het vliegtuig georganiseerd worden. Hiervoor zetten we een dienovereenkomstig uitgeruste ziekenauto klaar, die de patiënt direct naar het wachtende ambulancevliegtuig transporteert. Indien u echter het transport over de weg zelf wil organiseren, laten we dat graag aan u over en staan wij u bij vragen met raad en daad terzijde.

Ik plan een behandeling in Nederland. Kunt u mij helpen?

Natuurlijk! Wij helpen u graag bij de organisatie van de gehele behandeling in Nederland: of het nu de keuze van een geschikte vakkliniek of de voltooiing van de formaliteiten over de organisatie van de ambulancevlucht alsmede het grondtransport betreft, u kunt op ons rekenen! Ook voor uitvoerige assistentie gedurende het oponthoud in de kliniek staan wij aan uw zijde. Gaarne stellen wij u ervaren, meertalig personeel ter beschikking om de medische behandeling in Nederland voor u zo aangenaam en comfortabel mogelijk te maken.

Kan mijn huisarts de repatriëring regelen?

U kunt te allen tijde uw huisarts als begeleider bij de repatriëring meenemen. De huisarts kan echter het hooggespecialiseerde intensive care team niet vervangen.

Welke taal spreken de vliegartsen?

Wij proberen steeds een directe communicatie aan boord van het ambulancevliegtuig te garanderen, omdat dit een wezenlijke bijdrage aan het comfort en vertrouwen tijdens de repatriëring oplevert. Daarom doen wij steeds moeite, indien beschikbaar, een medisch team in te zetten dat de moedertaal van de patiënt spreekt.

Wie helpt bij taalbarrières in buitenlandse ziekenhuizen?

Indien u in buitenlandse ziekenhuizen op grond van taalbarrières bijvoorbeeld niet aan medische informatie betreffende de conditie van de patiënt komt of andere communicatiemoeilijkheden heeft, ondersteunen wij u graag vanuit onze centrale. Zo voeren wij telefonische arts-tot-arts-gesprekken in de desbetreffende landstaal en vergaren voor u de relevante medische informatie, wat voor de voorbereiding van de repatriëring vaak al voldoende is.

Kan ik mijn rolstoel meenemen in het ambulancevliegtuig?

Het meenemen van een rolstoel hangt af van het formaat en natuurlijk ook van de grootte van het ambulancevliegtuig. Kleine, vouwbare modellen kunnen meestal in een ambulancevliegtuig worden ondergebracht. De enige voorwaarde is, dat ze steeds tijdig moeten worden aangemeld. Grotere elektrische modellen of rolstoelen met accuvoeding kunnen op grond van hun formaat en het aanzienlijke gewicht vaak uitsluitend aan boord van een groter ambulancevliegtuig worden getransporteerd.

Is bij een repatriëring bagage toegestaan?

Bij de meeste repatriëringen kunnen patiënten en hun begeleiders altijd handbagage meenemen.

Of verdere bagage meegenomen worden mag, is afhankelijk van het type ambulancevliegtuig: in verband met de uitgebreide medische apparatuur kunnen passagiers in de meeste ambulancevliegtuigen slechts één stuks handbagage per persoon meenemen. Bij repatriëringen met grotere ambulancejets is er duidelijk meer ruimte voor de bagage.

Wanneer u veel bagage wilt meenemen, kunt u het door u geprefereerde vliegtuigmodel zelf uitzoeken en een groter ambulancevliegtuig kiezen. Wij adviseren u graag bij alle vragen omtrent bagagehoeveelheden bij repatriëringen.

Kunnen familieleden de repatriëring begeleiden?

Bij bijna alle repatriëringen in het vliegtuig kan tenminste één familielid of bekende van de patiënt de vlucht begeleiden. In een groter ambulancevliegtuig kunnen we afhankelijk van de gezondheidsconditie van de patiënt ook meerdere begeleidende personen en omvangrijke bagage meenemen. Gaarne ontwikkelen we voor u een op uw individuele geval toegesneden oplossing voor uw repatriëring en wij zijn bij behoefte aan contact 24 uur per dag tot uw beschikking.

Welke documenten zijn noodzakelijk voor een repatriëring?

Bij de voorbereiding van repatriëringen zijn naast reisdocumenten gebruikelijkerwijs ook medische rapporten van de buitenlandse kliniek noodzakelijk. Deze kunnen echter ook later en op uiterst korte termijn worden nageleverd. Omdat voor ons het welbevinden en de medische veiligheid van de patiënt steeds de eerste prioriteit genieten, zullen wij met de voorbereidingen van de repatriëring beginnen, ook wanneer nog niet alle documenten aanwezig zijn. Het ontbreken van een document is voor ons geen hindernis voor het uitvoeren van een repatriëring in een ambulancejet of een ziekenauto.

Bij documenten in vreemde talen hoeft u zich niet druk te maken om de vertalingen: ze worden óf door onze meertalige artsen óf door onszelf direct gelezen.

Wie zorgt er voor de communicatie met de klinieken en artsen in het buitenland?

Onze medewerkers in de Medische Repatriëringsdienst spreken naast Nederlands, Duits en Engels ook Frans, Portugees, Spaans, Italiaans, Pools, Russisch en alle Arabische dialecten. Daardoor kunnen wij u op elk moment assisteren bij de communicatie met alle buitenlandse klinieken en plaatselijke artsen. Bij behoefte regelen wij voor u ook een geschikte tolk of meertalige arts, die u wereldwijd persoonlijk ter plaatse ondersteunt.
Afhankelijk van het aangevlogen land en de moedertaal van de patiënt zetten wij bovendien internationaal repatriëringspersoneel uit het buitenland in, om in de meeste gevallen de mogelijkheid van directe communicatie met alle betrokkenen te garanderen.

Wat te doen wanneer een buitenlandse kliniek niet-coöperatief is?

Het komt voor dat klinieken in het buitenland om diverse redenen het ontslag van de patiënt afwijzen of het medische dossier niet willen afgeven. Naast de financiële aspecten speelt ook de schroom van de behandelende artsen om de verantwoordelijkheid over te nemen een belangrijke rol. Maar deze zorg is ongegrond: niet de behandelend arts is voor de repatriëring verantwoordelijk, maar onze verantwoordelijke vliegerarts, die ook over de transporteerbaarheid beslist. Onze vliegerartsen beschikken over de jarenlange ervaring en uitgebreide vakkennis op het gebied van repatriëringen met vliegtuig en ziekenauto en kunnen daarom het beste inschatten, of de patiënt transporteerbaar is of niet. Spreekt u ons aan! Wij helpen u op elk gewenst moment om uw repatriëring op korte termijn te realiseren.

Ondanks dat ik het heb nagevraagd krijg ik geen medisch rapport. Is dat rechtmatig?

Neen! Praktisch overal op de wereld krijgen patiënten of hun aanverwanten op aanvraag medische rapporten of artsenbrieven met verklaringen over de actuele gezondheidstoestand, en dat op korte termijn. Indien de buitenlandse kliniek de verstrekking van het medische dossier weigert, help het, met nadruk op uw wettelijke rechten te staan. Misschien kunt u ook naar de eigen verantwoordelijkheid verwijzen. Als u desondanks niet verder komt, neemt u dan contact met ons op, zodat wij u kunnen ondersteunen.

De kliniek weigert de patiënt te ontslaan. Wat kunnen we doen?

In de meeste gevallen kan niemand tegen zijn wil in een ziekenhuis worden vastgehouden, dit geldt overigens in vrijwel alle landen. Desondanks komt het voor, dat het overdragende ziekenhuis zich niet coöperatief toont en spraakbarrières of gemis aan engagement van het plaatselijke personeel een ambulancevlucht schijnbaar onmogelijk maken. Hier kunt u met nadruk het ontslag van de patiënt eisen, misschien met verwijzing naar de eigen verantwoordelijkheid. Als de kliniek dan nog niet inbindt, neemt u op elk gewenst moment contact met ons op: ook in complexe situaties werken wij snel en oplossingsgericht aan een op de patiënt individueel aangepast ziekentransport.

De artsen in het buitenland dwingen ons, ze schriftelijk van elke verantwoordelijk te ontslaan. Wat te doen?

Zodra onze medische afdeling de transporteerbaarheid van uw familielid heeft vastgesteld, kunt u op die beslissing vertrouwen. Onze vliegerartsen beschikken over jarenlange ervaring en uitgebreide vakkennis op het gebied van repatriëringen uit het buitenland en kunnen daardoor de transporteerbaarheid van uw familielid het beste inschatten. Dankzij onze intensive care equipment bij de repatriëringen en ambulancevluchten transporteren wij wereldwijd ook de ernstigst zieke intensive care patiënten veilig. U kunt dan ook de verklaring betreffende de eigen verantwoordelijkheid van de behandelende kliniek gerust onderschrijven en de kliniek verlaten.

Beslist het buitenlandse ziekenhuis over de transporteerbaarheid van de patiënt?

Neen! In de meeste gevallen ontbreekt het de artsen in de lokale klinieken simpelweg aan kennis over de mogelijkheden van intensive care verzorging aan boord van ambulancevliegtuigen. Om die reden zijn ze vaak bang voor de verantwoordelijkheid van de repatriëring en zeggen ze liever dat de patiënt niet transporteerbaar is. In werkelijkheid beslist altijd uitsluitend de vliegerarts over de transporteerbaarheid van de patiënt. Wanneer uw familielid door de buitenlandse kliniek als niet transporteerbaar wordt ingeschaald, hoeft u deze beslissing niet te accepteren. Neemt u op elk gewenst moment contact met ons op: wij helpen u graag, in iedere situatie, om de optimale oplossing voor u te vinden.

Wie beslist er of de patiënt in staat is om te vliegen?

De beslissing over of de patiënt in staat is om te worden getransporteerd wordt uitsluitend door de begeleidende vliegerarts genomen! Per slot van rekening neemt hij ook de verantwoordelijkheid voor de repatriëring op zich.

Onze vliegerartsen zijn al sinds jaren actief op het gebied van medische repatriëringen en beschikken over gefundeerde kennis van de urgentiegeneeskunde en de vliegfysiologie. Om die redenen kunnen zij de transporteerbaarheid van de patiënt optimaal inschatten. Ook dankzij de intensive care uitrusting aan boord van de ambulancejet kunnen zelfs beademde intensive care patiënten veilig naar huis gevlogen worden.

Wanneer de behandelende artsen in het buitenlandse ziekenhuis de patient als niet-transporteerbaar inschalen, hoeft u deze beslissing niet te accepteren. Vaak zijn plaatselijke medici bang, voor de repatriëring verantwoordelijkheid te moeten nemen, helaas hebben dergelijke beslissingen soms ook een economische achtergrond. Neemt u in dergelijke gevallen gaarne zo spoedig mogelijk contact met ons op, om de daadwerkelijke transporteerbaarheid van de patiënt door onze medische afdeling betrouwbaar te laten beoordelen.

Wat kost een repatriëring?

Op deze vaak gestelde vraag is helaas geen algemeen antwoord mogelijk. De kosten van een repatriëring zijn afhankelijk van vele criteria zoals de toestand van de patiënt, de vliegafstand, de termijn waarop de repatriëring moet plaatsvinden, het aantal begeleidende personen, het grondtransport enz. Onze medewerkers berekenen u op elk gewenst moment geheel vrijblijvend en volledig kosteloos de precieze prijs van uw repatriëring. Daarvoor kunt u ons 24 uur per dag bereiken!

Hoe geef ik opdracht tot een repatriëring?

Wij maken het u eenvoudig: om een repatriëring aan te vragen is één contactopname voldoende. Hiervoor kunt u ons direct bellen, ons een e-mail sturen of ons contactformulier invullen. Wij bellen u graag kosteloos terug om alle vragen rondom uw repatriëring te verduidelijken. Desgewenst maken wij voor u een schriftelijke, individuele en vrijblijvende calculatie, die u dan in alle rust samen in uw familiekring bespreken kunt. Wanneer u het met alle details eens bent krijgt u van ons een schriftelijke offerte, waarin u de belangrijkste informatie betreffende de afwikkeling van de repatriëring inclusief vluchttijden, meeting-points, afhaaltijden enz. vindt. Nadat u de offerte heeft bevestigd beginnen wij met de voorbereiding van uw repatriëring en nemen wij de gehele communicatie, organisatie en aanmelding bij vliegvelden en ziekenhuizen op ons. Uw repatriëring kunt u aansluitend per bankopdracht, creditcard of ook contant voldoen. Bij de toezegging van een dienovereenkomstige kostenovername rekenen wij de repatriëring direct af met uw verzekering, ziekenfonds of hulporganisatie.

Uit welke landen zijn repatriëringen mogelijk?

Onafhankelijk van in welk land zich onze patiënt bevindt kunnen wij deze ook op zeer korte termijn naar zijn vaderland terugbrengen. Het maakt niet uit of u in Europa, Azië, Afrika, Noord- Midden- of Zuid-Amerika of Australië/Nieuwzeeland ondersteuning nodig heeft, wij organiseren wereldwijd ambulancevluchten en repatriëringen en garanderen daarbij de hoogste medische kwaliteitsstandaarden.

Hoe snel wordt een repatriëring georganiseerd?

Onze ambulancevliegtuigen, reddingshelikopters en ziekenautos staan wereldwijd opgesteld.  Dat is de reden dat wij repatriëringen met een voorlooptijd van slechts 60 minuten kunnen organiseren. In de regel kunnen we nog op dezelfde dag een repatriëring uit het buitenland opstarten. Indien er bijzondere vergunningen noodzakelijk zijn, realiseren wij een snelle afwikkeling van de procedure. Bij alle vragen betreffende wereldwijde repatriëringen kunt u ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken. Daartoe heeft u de keuze uit de volgende mogelijkheden: telefonisch, per e-mail of ons contactformulier.  Bij dringende vragen werkt natuurlijk de telefoon het snelst.

Ik heb op korte termijn een repatriëring nodig. Ben ik bij u aan het juiste adres?

Juist wanneer u op zoek bent naar een ervaren speciaal aanbieder van medische repatriëringen uit het buitenland, staat de Medische Repatriëringsdienst te allen tijde competent en betrouwbaar aan uw zijde. Sinds vele jaren specialiseren wij ons op medisch begeleide repatriëringen en patiënten transporten in vliegtuigen, helikopters en ziekenauto´s. Dienovereenkomstig kunnen wij ook op uiterst korte termijn een individueel transportplan voor uw repatriëring ontwikkelen. Door gebruik te maken van diverse medische luchtvaartuigen en ziekentransportwagens verkorten wij de totale tijd voor de repatriëring uit het buitenland tot een minimum en maken wij het ziekentransport voor de patiënt en zijn begeleidende familieleden zo aangenaam mogelijk.

Onze afdelingen van de Medische Repatriëringsdienst spreken naast Nederlands ook Duits, Engels, Frans, Spaans, Portugees, Italiaans, Pools, Russisch alsmede diverse Arabische dialecten. Daardoor kunnen wij u in de meeste landen ter wereld direct ondersteunen en bijvoorbeeld de communicatie met de artsen in het buitenland van u over nemen. Op wens komen wij persoonlijk naar u toe, om ter plaatse voor een vloeiende afloop en directe communicatie met de artsen en klinieken zorg te dragen.

En het allerbelangrijkste: bij de Medische Repatriëringsdienst heeft u niet te maken met een anoniem call-center. Uw persoonlijke aanspreekpartner staat 24 uur per dag tot uw beschikking voor alle vragen en maakt voor u in de kortst mogelijke tijd een persoonlijke en transparante offerte. Bij ons bent u steeds in de beste handen – bel ons en overtuig u van onze expertise bij repatriëringen.